of 59232 LinkedIn

Migratie groot aantal sociale diensten naar integrale ICT-suite CiVision Samenlevingszaken

Reageer

Binnen één jaar 65 gemeentelijke diensten gemigreerd; 130 gemeenten maken nu gebruik van CiVision Samenlevingszaken.

 PinkRoccade Local Government, onderdeel van Total Specific Solutions (TSS), heeft in één jaar 65 gemeentelijke sociale diensten gemigreerd van het oude uitkeringssysteem naar de integrale ICT-suite CiVision Samenlevingszaken. Op dit moment maken ruim 130 gemeenten gebruik van de moderne en complete ICT-suite van PinkRoccade Local Government.

Gemeenten hebben behoefte aan één integrale oplossing voor Samenlevingszaken om hun dienstverlening aan burgers te verbeteren. CiVision biedt gemeenten complete management- en stuurinformatie, en helpt ze hun bedrijfsvoering efficiënter en effectiever uit te voeren. Door de integrale opbouw van CiVision – met slechts één database – is het mogelijk om een integraal klantbeeld te creëren. Daarnaast nemen de kosten af door lagere beheer- en contractkosten.

 

CiVision Samenlevingszaken omvat modules voor de diensten Jeugd & Onderwijs, Werk & Inkomen en Zorg & Welzijn. De suite voldoet aan alle standaarden op het gebied van overheidsautomatisering. Met deze oplossing spelen gemeenten makkelijk in op trends als elektronische dienstverlening en zaakgericht werken. Zij zijn daarmee voorbereid op de op handen zijnde decentralisaties. Tegelijkertijd anticiperen gemeenten probleemloos op wetswijzigingen en nieuwe wetgeving. CiVision Samenlevingszaken is gebaseerd op szwNet van Planconsult. PinkRoccade Local Government nam dit bedrijf in september 2011 over.

 

Vanaf 2015 zijn gemeenten in Nederland het loket voor alle overheidsgerelateerde vragen van burgers, bedrijven en instellingen. Hiervoor heeft de centrale overheid het programma ‘Gemeente heeft Antwoord’ in het leven geroepen. Door de oplossingen van PinkRoccade Local Government kunnen gemeenten voldoen aan de voorwaarden van dit programma. Het belangrijkste daarbij is  betere dienstverlening en minder administratieve lasten met elektronische oplossingen. Gemeenten ondersteunen deze betere dienstverlening aan burgers bijvoorbeeld met een centraal klantcontactcenter en het digitaal aanbieden van meer producten en diensten.

 

“Het is een unieke prestatie om in één jaar tijd 65 installaties, inrichtingen, conversies en opleidingen in de gemeentelijke sector uit te voeren. Een doordachte migratiestrategie en een zeer plezierige samenwerking met de klantengroep zijn de belangrijkste ingrediënten van dit succes”, zegt Han Knooren, algemeen directeur van PinkRoccade Local Government. “De basis van het succes is de combinatie van hoogwaardige software en onze uitgebreide kennis van, en ervaring met sociale diensten. Door integraal klantbeleid is de dienstverlening naar de burger aanzienlijk verbeterd.

 

Wij werken systematisch met professionele projectleiders die binnen een doordacht migratieprogramma met de gemeenten geconcentreerd samenwerken aan het bereiken van de migratiedoelstellingen. Dat blijkt een effectieve aanpak te zijn.”

 

Bekijk hier de video van PinkRoccade Local Government over de CiVision-suite in de gemeente Beesel. 

 

De brochure Samenlevingszaken is hier te downloaden.

 

Voor meer informatie:

PinkRoccade Local Government
E-mail: info.prlg@pinkroccade.nl
Tel.: 088 110 1500

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Meer nieuws

#LSG17

Afbeelding

#GPSC17

Afbeelding

Urk - Horst aan de Maas: de Berichtenbox voor inwoners

Afbeelding

Whitepapers JouwGemeente MijnGemeente

PinkRoccade Live

PinkRoccade Local Government biedt een ruim aanbod aan curcussen, (klassikale) opleidingen en webinars.

Bloggers

Afbeelding

Postbus 1470, 5200 BM  's Hertogenbosch

088 110 1500

info.prlg@pinkroccade.nl

www.pinkroccadelocalgovernment.nl