of 59236 LinkedIn

Genomineerden #LSG17 bekend

De genomineerden in de verschillende categorieën van de Landelijke Selfservicecompetitie voor Gemeenten (#LSG17) zijn bekend! Natuurlijk is het leuk om te weten wie het zijn. Echter, achterhalen hoe zij zulke hoge selfservicepercentages weten te behalen is mogelijk nog interessanter. Net als van hun horen wat voor impact het verhogen van selfservicepercentages heeft op de dagelijkse praktijk.

8 verschillende categorieën

Met iBurgerzaken wordt tegemoet gekomen aan een aantal wensen op het gebied van gemeentelijke dienstverlening; 24x7, selfservice voor en door de burgers en bedrijven én vanaf elk gewenst apparaat. (categorie 1) Het zijn diverse losse apps voor dienstverlening en processen: Hoe kun je voor specifieke apps hoge selfservicepercentages bereiken? (categorie 4 t/m 8)

Voor een aantal gemeenten zijn de werkdrukvermindering en kostenbesparing binnen de gemeente belangrijke aspecten. Deze besparingen baseren we op het feit dat klanten taken overnemen: Wat ondervinden gemeenten in de praktijk? (categorie 3) Tenslotte is het interessant om te bespreken: Hoe als gemeente snel de gewenste resultaten te behalen? (categorie 2)


Genomineerden per categorie

Meer informatie vind je hier. Een aantal praktijkvoorbeelden lichten we per categorie al kort toe.

 

  1. iBurgerzaken: gemeenten Almelo, Oss en Waddinxveen
  2. Grootste stijger: bestuursdienst Ommen-Hardenberg, gemeente Schagen engemeente Waddinxveen
  3. Besparing: gemeenten Almelo, Bergen op Zoom en Ede
  4. Huwelijk: gemeente Nunspeet, Oss en Urk
  5. Geboorte: gemeenten Almelo, Goes en Utrechtse Heuvelrug
  6. Overlijden: gemeenten Borsele, Oss en Roosendaal
  7. Verhuizen: gemeenten Aalburg, Eijsden-Margraten en Waddinxveen
  8. Reisdocumenten: gemeenten Almelo en Opmeer


Ontmoet ze bij de prijsuitreiking

De kans bij uitstek om medewerkers van deze gemeenten te spreken is tijdens het Grote Publiekszaken Selfservice Congres (#GPSC17). De prijsuitreiking is namelijk op deze dag. Op vrijdag 17 november. De gehele dag staat overigens in het teken van selfservice: interessante sprekers, goede discussieonderwerpen vanuit de praktijk en vooral de gelegenheid om ervaringen te delen.

Bovengenoemde gemeenten hebben stuk voor stuk mooie praktijkvoorbeelden over hun weg naar selfservice voor Burgerzaken. Zij delen deze eerlijke verhalen graag. Hobbels en mislukkingen gaan ze daarbij niet uit de weg. Juist dat helpt gemeenten die nog niet op dat punt staan. Grijp die kans en leer van hen hoe zij efficiënter werken, geld besparen en meer gemak ervaren. Dat laatste geldt overigens voor zowel de medewerkers als de burgers en bedrijven die met iBurgerzaken werken. Het is immers niet voor niets dat de selfservicepercentages van de genomineerden zo hoog zijn.


Wat leer jij tijdens #GPSC17?

Het Grote Publiekszaken Selfservice Congres (#GPSC17) organiseren we samen met iBestuur op vrijdag 17 november. We hebben gekozen voor een zeer bijzondere omgeving, in de buurt van Apeldoorn. Daar creëren we de mogelijkheid om bij anderen af te kijken. En dat hoeft niet stiekem, zoals vroeger in de schoolbankjes, dat mag gewoon in het openbaar.

Hopelijk mag ik je daar begroeten, want ook van jou wil ik graag dingen leren!

P.S. Alle informatie en de inschrijfmogelijkheid vind je op www.gpsc17.nl.

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.