of 59070 LinkedIn

Een stabiel netwerk: een stabiele dienstverlening

Wie echt om zijn klanten geeft, stelt de klant voorop en kiest voor optimale dienstverlening, stelde ik in mijn vorige blog. Ik benoemde de verschillen tussen gemeenten als het gaat om selfservicepercentages. En beloofde dat we hier samen werk van zouden maken. Sanne van der Zanden geeft in haar blog in deze nieuwsbrief een aantal concrete tips rondom de vindbaarheid van je dienstverlening.

Op dit aspect van optimale dienstverlening heb je als gemeente zelf heel veel invloed. Op andere vlakken ben je als gemeente afhankelijk van derden… De continuïteit van de gemeentelijke dienstverlening hangt bijvoorbeeld nauw samen met de stabiliteit van ons netwerk. En ook als onze servicedeskwerkzaamheden niet gestroomlijnd verlopen, staat je primaire taak, de dienstverlening aan burgers en bedrijven op de tocht.

 

Uitbesteden maakt je afhankelijk

Cloud is een containerbegrip. Onder cloud valt een veelvoud aan IT-middelen, waaronder rekenvermogen, opslagruimte, platformen, applicaties en infrastructuren. Vroeger werden al deze IT-middelen door gemeenten zelf onderhouden. Nu je als gemeente cloud diensten afneemt, verplaats je processen van je eigen organisatie naar ons, een dienstverlener.

En dat uitbesteden maakt je afhankelijk. In het bijzonder van onze mensen en onze partners. Het is dan prettig om te weten dat wij dezelfde doelen nastreven. En één ding zal duidelijk zijn, ook voor ons staat continuïteit van dienstverlening aan burgers en bedrijven, naast het belang van de medewerkers bij de gemeenten, voorop.

 

Optimale en stabiele dienstverlening
We realiseren ons als geen ander dat een stabiel netwerk rust voor een gemeente met zich meebrengt. Een goed beheer van het netwerk is daarom van het grootste belang. Performance, stabiliteit en duidelijkheid over servicedeskwerkzaamheden krijgen daarom dan ook onze volledige aandacht. We werken hier echt elke dag aan. Engelbert Wijnhoven, Manager Operations, zal jullie hier vanaf maart maandelijks in meenemen. Transparantie is immers voor ons een belangrijk goed.

Wie echt om zijn klanten geeft, stelt de klant voorop en kiest voor optimale dienstverlening. Zelf heb je invloed op je selfservicepercentages. Wij zorgen voor een stabiel netwerk en daarmee een stabiele dienstverlening.


Deze blog is gepubliceerd als voorwoord in de digitale nieuwsbrief van PinkRoccade Publiekszaken. De rest van de nieuwsbrief lees je hier.

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Afbeelding

Postbus 1470, 5200 BM  's Hertogenbosch

088 110 1500

info.prlg@pinkroccade.nl

www.pinkroccadelocalgovernment.nl

Meer nieuws

Urk - Horst aan de Maas: de Berichtenbox voor inwoners

Afbeelding

Whitepapers JouwGemeente MijnGemeente

Afbeelding

Afbeelding

Waarom gemeentelijke applicaties onderbrengen in de cloud?

Nieuwsbrief

Lees hier onze nieuwsbrief Publiekszaken met o.a.

- Geboorte-appje naar gemeente

- iBurgerzaken gereed voor mobiel

- Nieuwtjes uit het land der Burgerzaken

Gemeente Oss kiest heel bewust voor digitale huwelijksaangifte

Klantcases

Burgers en gemeenten, samen in control

Ontwikkeling van ideeën tot apps

Afbeelding

PINKROCCADE opleidingen & Seminars

AfbeeldingPinkRoccade Local Government ziet het als haar verantwoordelijkheid om opdrachtgevers te faciliteren in de steeds veranderende dienstverleningsbehoefte van deze tijd. Daarom bieden wij een breed scala aan opleidingen voor gebruikers en functioneel beheerders van onze applicaties. Daarnaast organiseren wij regelmatig evenementen waar niet zozeer de applicaties aan bod komen, maar waar we samen met u naar het veranderende gemeentelandschap kijken en wat dat betekent voor u en uw gemeente.

Bloggers

Whitepapers