of 59232 LinkedIn

Bedankt voor de tip, Big Brother!

Op het randje
Vorige week reed ik op de A2 richting Eindhoven en het lampje van mijn auto brandde al een tijd. Mijn auto is net nieuw dus deze moet nog even wennen aan het feit dat ik pas ga tanken als ik het echt niet langer uit kan stellen. Toen ook mijn navigatiesysteem met beeld en geluid begon te waarschuwen dat de keuze tussen tanken of wandelen erg dichtbij kwam, ben ik gestopt bij een tankstation.

Tankpas als klikspaan
Toen ik met een volle tank weer vertrok kreeg ik binnen vijf minuten een sms’je. Het bleek afkomstig van de leasemaatschappij met de boodschap ‘U hebt zojuist brandstof afgenomen bij een snelweg tankstation. Wist u dat dezelfde afname bij een lokaal tankstation meestal veel goedkoper zal zijn’?

Natuurlijk weet ik dat, maar ik moest toch echt direct tanken. Of had ik ‘s ochtends al moeten tanken voordat ik op de snelweg kwam? Dat kost me meer tijd omdat ik om moet rijden en het levert mij niets op. Of toch wel? Zouden de benzinekosten van mijn auto omlaag gaan waardoor ik bij het bestellen van mijn volgende auto korting krijg als ik niet meer op de snelweg ga tanken? Helaas niet, maar als het mij wel iets op gaat leveren ben ik best bereid om meer moeite te doen en dit  soort initiatieven te omarmen.

Proactiviteit is goud waard
Jammer eigenlijk dat ik geen soortgelijk sms’je kreeg van de gemeente toen ik mezelf als burger inschreef op een woonadres waar je een parkeervergunning nodig hebt. ‘Geachte burger, u heeft zich zojuist ingeschreven op een adres waar een parkeervergunning vereist is. Wij zien in onze systemen dat u een auto bezit. Wist u dat u, door dit bericht met ‘JA’ te beantwoorden direct een parkeervergunning aanvraagt voor 18 euro per jaar’? Deze proactieve dienstverlening (Operatie NUP?) had mij als burger erg blij gemaakt en ik had niet twee maal, enigszins teleurgesteld door deze prehistorische manier van dienstverlening, aan de balie hoeven verschijnen, waardoor de gemeente had kunnen besparen op inzet van een baliemedewerker, wat dan weer een een win-win voor ons beiden had betekend. Maar waarom krijg ik dat sms’je dan niet? De gemeente is toch aangesloten op de landelijke basisregistraties?

Gemiste kans of denk ik te ver vooruit?

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Meer nieuws

#LSG17

Afbeelding

#GPSC17

Afbeelding

Urk - Horst aan de Maas: de Berichtenbox voor inwoners

Afbeelding

Whitepapers JouwGemeente MijnGemeente

PinkRoccade Live

PinkRoccade Local Government biedt een ruim aanbod aan curcussen, (klassikale) opleidingen en webinars.

Bloggers

Afbeelding

Postbus 1470, 5200 BM  's Hertogenbosch

088 110 1500

info.prlg@pinkroccade.nl

www.pinkroccadelocalgovernment.nl