of 59180 LinkedIn

Niek van As

Veiligheidsdilemma's en veiligheid intrigeert mij. Dat komt steeds terug in mijn werk, in mijn adviesopdrachten, trainingen en onderzoeken.

 

Ik word niet snel van mijn stuk gebracht en werk zelfstandig, resultaatgericht en consequent in een dynamische omgeving.

 

Als interim heb ik bij diverse gemeenten een rol gehad in het crisismanagement, in de voorbereidingsfase en tijdens de crisis zelf. Voor de witte kolom (GGD, GHOR) heb ik vanuit informatiemanagement een operationele omgevingsanalyse ontwikkeld. Ook adviseer ik gemeenten over evenementenbeleid, als auteur van de landelijke Handreiking Evenementenveiligheid.

Het ontwikkelen en trainen van de incident / crisismanagementorganisatie, doe ik vanuit het 13-Stappenmodel Crisismanagement. Veiligheidsdilemma's en veiligheid intrigeert mij. Dat komt steeds terug in mijn werk, in mijn adviesopdrachten, trainingen en onderzoeken.

 

Nut en noodzaak van informatievoorziening

In mijn onderzoeken is het thema steeds nut een noodzaak van informatievoorziening en communicatie. Voor opdrachtgevers, zoals Politie en Wetenschap, het WODC, het IFV en het Rode Kruis, heb ik onderzoek gedaan naar informatievoorziening bij samenwerkingsverbanden en crisismanagement, communicatie, de inzet van NL-Alert en de rol van sociale media bij incidenten.

De laatste vier jaar heb ik onderzoek gedaan naar sociale media bij noodsituaties met daarin een doorkijk naar de toekomst. Inzichten en ervaringen zet ik om in meerwaarde en stappen vooruit. Ik ben een enthousiaste en initiatiefrijke collega. Ik word niet snel van mijn stuk gebracht en werk zelfstandig, resultaatgericht en consequent in een dynamische omgeving. Mijn achtergrond is Integrale Veiligheidskunde en de master Besturen van Veiligheid (VU, Amsterdam).

 

Een voorbeeld van een recente opdracht binnen programmamanagement is het uitvoeren van de stakeholderanalyse voor de Basisregistratie ondergrond (BRO).

  • De gemeenteraad en incidenten: een gevaarlijke combinatie of…?

    Reageer

    Voor wie de kranten een beetje bijhoudt, lijkt het alsof gemeenten steeds vaker veiligheidsvraagstukken op zich af krijgen. Of zeg maar gerust: incidenten. De laatste maanden waren er nogal wat, verschillend van aard. Zo was daar het stuwincident in Grave. Bij de gemeente Edam-Volendam was er mogelijk sprake van een datalek. In Den Haag stonden ‘verwarde personen’ op de agenda. In Amsterdam werden raadsvragen gesteld naar aanleiding van een arrestatie van een 12-jarige jongen. En in Venlo kwam door een brand de brandveiligheid van panden voor kamerverhuur ter sprake.

  • Gedegen referentiekader helpt gemeentebestuurders

    Reageer

    Minister Plasterk zet 'vliegende brigades' in om gemeenten te ondersteunen bij de acute opvang van vluchtelingen. De focus van de brigades is gericht op ondersteuning bij het omgaan met agressie en ontoelaatbaar geweld jegens met name bestuurders en gemeenteraadsleden. Plasterk is daar duidelijk over: "Die wordt niet geaccepteerd en dient bestreden te worden!" En terecht.

Contactgegevens

Muzenstraat 120,

2511 WB Den Haag,

Postbus 18607,

2502 EP Den Haag

070- 376 36 36

info@pblq.nl

www.pblq.nl

TRAINEEPROGRAMMA INFORMATIEMANAGEMENT

Inspiratie-en netwerkevent ‘Informatiemanagement & You’

Afbeelding

Gaat u in 2017 in uzelf investeren?

Afbeelding

Whitepapers

  • ‘Smart’ lijkt wel een nieuw toverwoord. Net zoals innovatie dat ook al enige jaren...

    Smart city

    ‘Smart’ lijkt wel een nieuw toverwoord. Net zoals innovatie dat ook al enige jaren...
  • Voor bestuurders, managers en veranderaars 
 Met de digitalisering van onze samenleving is het...

    Safe in cyberspace

    Voor bestuurders, managers en veranderaars Met de digitalisering van onze samenleving is het...