of 59232 LinkedIn

KPI: onze aanpak voor leren met impact

Reageer

Soms leer je onverwacht heel veel. Zo zei ik ‘ja’ tegen een klus om de kostuums voor een voorstelling te maken. Best een uitdaging, zeker als je weet dat ik al in jaren geen naaimachine meer heb aangeraakt. Ik weet hoe je kleding maakt, maar koop het liever. Daar was hier geen geld voor, dus toog ik aan de slag met 76 meter stof en een dosis goede zin.

Ik had eerst geen idee waar ik moest beginnen, maar je weet altijd meer dan je denkt. Zo herinnerde ik me  ‘zomaar’ hoe je een tailleband opzet en een patroon aanpast. Ben ik een natuurtalent? Welnee. Ik heb mijn moeder vroeger uren op de vingers gekeken en dat kwam nu van pas. Daar waar mijn geheugen me in de steek liet, bood You tube uitkomst met handige filmpjes van zeer ervaren coupeuses.

 

De basisvaardigheid had ik, maar om te kunnen presteren was er meer nodig. Hoe loste ik het tekort aan stof op? En kon deze klus in anderhalve week? Woekeren met de middelen en heel strak plannen dus. Al doende ontstond er een  ‘productielijn’ in onze woonkamer. Uitmeten en knippen deed ik op de grond, het in elkaar naaien aan tafel en het op het maat maken van het kostuum op de strijkplank. Fouten loste ik direct en ter plekke op. Met als resultaat: een huis vol kostuums.

 

          In een snel veranderende informatiesamenleving moet iedereen continu blijven leren om optimaal te presteren en te innoveren.

 

Mijn productielijntje liep vast toen nog er een extra kostuum bij moest komen. En dat terwijl ik geen strekkende meter stof meer had. Dit kon ik alleen oplossen met een andere aanpak. Ik gooide alle restjes stof op een hoop, ging er middenin zitten en knutselde mezelf uit dit probleem. Met als resultaat: een patchwork van lapjes en een heel bijzonder kostuum.De voorstelling was een pluim op mijn werk. Zeg ik morgen weer ‘ja’ tegen zo’n project? Nee, maar ik had het ook zeker niet willen missen. Ik bleek vaardig, klaarde de klus en kwam ‘on the fly’ tot een creatieve oplossing voor een lastig probleem. Dit was een persoonlijk leertraject waar ik met oude vaardigheden, online leermiddelen en creativiteit een mooie prestatie leverde.

 

Bij PBLQ noemen we dat de KPI van leren. In een snel veranderende informatiesamenleving moet iedereen continu blijven leren om optimaal te presteren en te innoveren. KPI is voor ons de basis van elk ontwerp. Wij zoeken bij uw leervraag naar de juiste blended mix van online en offline leerinterventies waarmee je jezelf Kwalificeert, beter gaat Presteren en actief leert bijdragen aan Innovatie. Onze docenten zijn ervaren adviseurs die complexe informatievraagstukken praktisch hanteerbaar maken. De dagelijkse werkpraktijk staat centraal. Voor u is onze KPI-leeraanpak een kritische prestatie-indicator om aan af te meten of onze leertrajecten bijdragen aan beter gekwalificeerde medewerkers, betere prestaties in het werk en de juiste setting om tot innovaties te komen. Leren is immers niet vrijblijvend. Het moet impact hebben op én in het werk.

 

Ook op zoek naar leren met impact? Neem contact op met één onze opleidingsadviseurs.

 

 

Vragen?

Christina Fortunati, Opleidingsadviseur

06 22 97 28 09 / Stuur mij een e-mail
Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Contactgegevens

AfbeeldingMuzenstraat 120,

2511 WB Den Haag,

Postbus 18607,

2502 EP Den Haag

070- 376 36 36

info@pblq.nl

www.pblq.nl

Meer nieuws

TRAINEEPROGRAMMA INFORMATIEMANAGEMENT

Inspiratie-en netwerkevent ‘Informatiemanagement & You’

Afbeelding

Gaat u in 2017 in uzelf investeren?

Afbeelding

Whitepapers

  • ‘Smart’ lijkt wel een nieuw toverwoord. Net zoals innovatie dat ook al enige jaren...

    Smart city

    ‘Smart’ lijkt wel een nieuw toverwoord. Net zoals innovatie dat ook al enige jaren...
  • Voor bestuurders, managers en veranderaars 
 Met de digitalisering van onze samenleving is het...

    Safe in cyberspace

    Voor bestuurders, managers en veranderaars Met de digitalisering van onze samenleving is het...

Bloggers