of 59054 LinkedIn

Hoe krijg je de gebruiker centraal?

Reageer

Hoe krijg je de gebruiker centraal? luidde de titel van mijn scriptieonderzoek in het kader van de Master of Public Information Management (MPIM). De gebruiker centraal is een onderwerp dat de laatste tijd steeds meer onder de aandacht komt dankzij het initiatief Gebruiker Centraal en de Digicommissaris Bas Eenhoorn.

Een manier om gebruikers centraal te stelen bij het ontwikkelen van digitale overheidsdiensten voor burgers is het toepassen van usabilitymethoden. Usability is zowel een kwaliteitseigenschap van een gebruikersinterface als een verzamelnaam voor methoden om de gebruiksvriendelijkheid van een product te verbeteren gedurende het ontwerpen en ontwikkelen. In dit artikel worden de belangrijkste conclusies uit het onderzoek beschreven. Ook volgen een aantal adviezen om usability in overheidsorganisaties hoger op de agenda te krijgen.

 

Lees hier het hele artikel

 

Meer informatie:

Ester de Jong, Adviseur

E.de.jong@pblq.nl / 06 50 54 96 46

 

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Contactgegevens

Muzenstraat 120,

2511 WB Den Haag,

Postbus 18607,

2502 EP Den Haag

070- 376 36 36

info@pblq.nl

www.pblq.nl

Meer nieuws

Inspiratie-en netwerkevent ‘Informatiemanagement & You’

Afbeelding

Gaat u in 2017 in uzelf investeren?

Afbeelding

Traineeprogramma Informatiemanagement

Whitepapers

  • ‘Smart’ lijkt wel een nieuw toverwoord. Net zoals innovatie dat ook al enige jaren...

    Smart city

    ‘Smart’ lijkt wel een nieuw toverwoord. Net zoals innovatie dat ook al enige jaren...
  • Voor bestuurders, managers en veranderaars 
 Met de digitalisering van onze samenleving is het...

    Safe in cyberspace

    Voor bestuurders, managers en veranderaars Met de digitalisering van onze samenleving is het...

Bloggers