of 59054 LinkedIn

Wij zijn straks voor 1,2 miljoen burgers en bedrijven digitaal bereikbaar

Reageer

Schoon en voldoende oppervlaktewater, droge voeten en veilige wegen. Het Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier (HHNK) werkt er hard aan om dit voor elkaar te krijgen. “Dat doen we zo veel mogelijk samen met burgers en bedrijven in de regio. Daarom zetten we ons met KPN-partner SIMgroep in voor een digitaal bedrijvenloket”, vertelt Robert Hauwert van het HHNK.

“Toegankelijkheid is de eerste voorwaarde voor goede samenwerking. En zoals alle lokale overheden willen ook wij digitaal goed toegankelijk zijn”, vertelt de projectmanager informatievoorziening. “Burgers en bedrijven moeten digitaal zaken met ons kunnen doen. Een belangrijke stap is een digitaal loket voor bedrijven.” Het nieuwe bedrijvenloket past goed bij de ambitie om te faciliteren. “We hebben een grote diversiteit aan klantcontacten, over uiteenlopende onderwerpen. Bezwaar maken, inspraak, vergunningen aanvragen, heffen van belastingen: het gaat straks allemaal via het digitale bedrijvenloket.”

 

.Kleine stappen

De realisatie van het loket gebeurt in kleine stappen. “Het basisportaal is naar verwachting medio 2015 gereed. In 2017 willen we ons complete aanbod digitaal beschikbaar hebben.” Het hoogheemraadschap heeft al een belangrijke stap gezet om de digitale toegankelijkheid te verbeteren. Hauwert: “Onze website is compleet vernieuwd, met als belangrijkste verbetering de omslag van zendergericht naar dienstverlenend. Zo hebben we het aantal ‘zendartikelen’ op onze site teruggebracht van 6.000 naar 800 en staat de vraag ‘Waar kunnen we u mee helpen?’ prominent in beeld.” Die omslag – die onderdeel was van een brede organisatieverandering – werd in 2014 beloond met een nominatie voor de Beste Overheidsorganisatie van het Jaar.

 

.Veranderproces

De keuze voor een uitvoeringspartner bij de realisatie van het bedrijvenloket baseerde het HHNK op de richtlijnen uit de Rijksvisie Digitaal 2017. “De leverancier moest ons kunnen helpen met de nodige basisvoorzieningen zoals DigiD en eHerkenning. Daarnaast zochten we nadrukkelijk een partij die ons kan helpen in het veranderproces naar digitalisering. SIMgroep voldoet uitstekend aan die wensen. Voor de aansluiting op eHerkenning wordt gebruik gemaakt van de eHerkenningsmakelaar van KPN Lokale Overheid”. De komende tijd wil het HHNK samen met SIMgroep steeds meer diensten aan hun platform toevoegen. “Met als uiteindelijke doel dat we digitaal maatwerk kunnen leveren. Op basis van eHerkenning krijgen bedrijven straks een gepersonaliseerde pagina met diensten en producten die aansluiten bij hun profiel. Zo zorgen we dat voor de 1,2 miljoen burgers en bedrijven waarmee we samenwerken de juiste informatie via het juiste kanaal en op het juiste moment beschikbaar is.”

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

 

Afbeelding 

KPN Lokale Overheid

Röntgenlaan 75 2719 DX Zoetermeer

Postbus 19535, 2500 CM Den Haag

070 – 343 69 00

kpnlokaleoverheid.nl

info.lokaleoverheid@kpn.com

 

Meer nieuws

Whitepapers

Afbeelding

 

‘Alleen door kennis uit te wisselen, komen we samen verder,’ stelt José Brenninkmeijer in deze eerste uitgave van Minds, het nieuwe magazine van KPN Consulting. ‘Met mooie voorbeelden brengen we de nieuwe wereld tot leven. Laat je verrassen door slimme tools en gadgets en inspireren door bijzondere samenwerkingen.’

 

Bekijk het online magazine hier 

Is de BIG al ingeburgerd in uw informatiebeveiliging?

Afbeelding

Afbeelding

Aansluiting op digikoppeling-Generieke Berichten Platform

Lokale overheden veranderen

Afbeelding

Bloggers