of 59183 LinkedIn

Rik Budel

Innovatiemanager bij KPN Lokale Overheid. Rik houdt zich o.a. bezig met de bereikbaarheidsvraagstukken bij gemeenten en ontwikkeld hier Cloud gerelateerde oplossingen voor. Op basis van zijn deelname aan diverse werkgroepen, klantgesprekken en contacten met andere ICT-partners voor de lokale overheid ziet hij nieuwe gezamenlijke kansen.

  • Een slimme stad: meer dan alleen techniek

    Reageer

    In steeds meer steden ontstaan initiatieven om objecten slim met elkaar te verbinden. Het doel? Een smart city. Een mooie ontwikkeling, maar ondanks dat een slimme stad veel te maken heeft met het Internet of Things, is een stad vol communicerende objecten niet per definitie slim. Net als de fysieke infrastructuur, zoals stoplichten, wegen en de plaatsing van afvalcontainers, moet ook de digitale infrastructuur 1 goed uitgedacht geheel zijn. Anders krijg je een ratjetoe van verschillende technieken en applicaties en dat werkt eerder averechts.

  • Technologie van de slimme stad

    Reageer

    Connectiviteit, data, sensoren en IoT

    Smart Cities worden mogelijk gemaakt door 4 innovatieve technologieën: connectiviteit, data, sensortechnologie en het Internet of Things (IoT). Wat houden deze technologieën in en welke rol kan KPN spelen bij de toepassing?

  • Smart Cities in de praktijk

    Reageer

    AfbeeldingWat is er nodig om een Smart Cities-initiatief tot een succes te maken? Wat zijn belangrijke aandachtspunten bij de implementatie? In dit artikel kijken we naar de praktische kant van de slimme stad.

  • Value case ontwikkelen als methodiek voor Smart Cities

    Reageer

    Een value case is bij uitstek geschikt om een Smart Cities-initiatief te ontwikkelen. Wat houdt deze methodiek in, wat zijn de belangrijkste voorwaarden en hoe kom je tot een succesvolle value case?

  • De gemeente als Slimme regisseur

    Reageer

    Gemeenten hebben een unieke rol in onze samenleving, waarbij de rol regisseur veelvuldig en terecht naar voren komt. De vraag is dan onmiddellijk wat betekent dat dan? Wat is de definitie? Hoe doe je dat? En waar liggen extra kansen?

  • Bereikbare samenwerking uit de cloud

    Reageer

    ‘Wij werken al jaren samen’ Op de vraag waar dat dan uit bestaat; ‘Wij maken gebruik van de belastingapplicatie van de buurgemeente’.

    Samenwerking of op termijn mogelijk fuseren zijn geen nieuwe onderwerpen voor gemeenten. Naast alle politieke afwegingen, de effectiviteit of ander soortige belangen, is ook één van de doelen, een nog betere dienstverlening naar burgers en bedrijven.

  • Bereikbare dienstverlening

    Reageer

    Telefonische bereikbaarheid van gemeenten, het contact met klanten en de daaruit voortkomende verbeterde dienstverlening naar burgers en bedrijven zijn belangrijke en actuele onderwerpen . Het ‘toverwoord’ is Klant Contact Centrum (KCC). Een veel omvattend woord en ook gemakkelijker gezegd dan gedaan. Natuurlijk daagt het iedere gemeente flink uit dit goed in te richten. Zeker als je kijkt wat het allemaal raakt: beleid, organisatie, ICT, communicatie enzovoort. Om een reële vraag hieraan te koppelen: Welke winst is nu te halen door ICT slim te koppelen of beter gezegd  functioneel  te integreren voor een nog betere dienstverlening?

 

Afbeelding 

KPN Lokale Overheid

Röntgenlaan 75 2719 DX Zoetermeer

Postbus 19535, 2500 CM Den Haag

070 – 343 69 00

kpnlokaleoverheid.nl

info.lokaleoverheid@kpn.com

 

Afbeelding

 

‘Alleen door kennis uit te wisselen, komen we samen verder,’ stelt José Brenninkmeijer in deze eerste uitgave van Minds, het nieuwe magazine van KPN Consulting. ‘Met mooie voorbeelden brengen we de nieuwe wereld tot leven. Laat je verrassen door slimme tools en gadgets en inspireren door bijzondere samenwerkingen.’

 

Bekijk het online magazine hier 

Is de BIG al ingeburgerd in uw informatiebeveiliging?

Afbeelding

Afbeelding

Whitepapers