of 59045 LinkedIn

Ontzorging van gemeenten in hun front- en backoffice

Reageer

AfbeeldingRegie op lokale zorg in de cloud met Stipter

Met de nieuwe Wet maatschappelijke ondersteuning zijn gemeenten verantwoordelijk voor zorg en hulp voor bewoners. Het belang van goede zorginkoop en grip op administratieve processen neemt daardoor steeds meer toe. Stipter ontzorgt gemeenten in hun front- en backoffice met ICT en extra handen.  

Het resultaatgericht uitvoeren en automatiseren van alle gemeentelijke inkoop- en beheerprocessen binnen het sociale domein. “Dat is de kracht van Stipter”, aldus marketingmanager Claudia Balkhoven. “Met slimme ICT als drijvende kracht en een goede balans tussen kosten en kwaliteit.”

 

.Marktplaats voor zorg

Stipter is opgericht in 2004 toen de marktwerking in de zorg zijn intrede deed. “Ons doel was om vraag en aanbod digitaal bij elkaar te brengen. Een soort marktplaats voor zorgaanbieders en mensen met een zorgvraag.” Die marktplaats is inmiddels uitgegroeid tot een gespecialiseerde cloud-oplossing voor zorginkoop en -toewijzing en contractmanagement. Dit zogenoemde Maatschappelijk Ondersteuningsplatfom® draait bij zorgverzekeraars en bij ruim 45 gemeenten. “Met ons platform geven gemeenten eenvoudig, kostenefficiënt en op maat invulling aan hun maatschappelijke taken in het sociale domein. Wat bijdraagt aan het succes is dat gemeenten de regie houden. Zij bepalen op basis van welke criteria een toewijzing plaatsvindt. En door onze voortdurende monitoring van de tevredenheid bieden we waardevolle managementinformatie op basis waarvan onze klanten kunnen sturen.”

 

.Geautomatiseerd maatwerk

De ondersteuning van Stipter begint echter bij het helder krijgen van de benodigde zorg met behulp van een speciaal frontofficesysteem. “Op basis van die analyse publiceert een gemeente anoniem een aanvraag op ons platform. Slimme software selecteert vervolgens de meest geschikte aanbieder(s) op basis van door de gemeente vastgestelde criteria. Ook de voorkeur (en afkeer) van cliënten voor een aanbieder speelt een cruciale rol in de toewijzing. Bovendien nemen we ook de administratie uit handen, inclusief de controles op facturen en uitbetaling van aanbieders.”

 

.Waardevolle managementinformatie

De digitale koppelingen die nodig zijn om veilig informatie uit te wisselen met gemeenten, organiseert Stipter zelf. Balkhoven: “Uiteraard draagt het betrouwbare Gemnet-netwerk van KPN Lokale Overheid bij aan onze vlotte dienstverlening.” De Gemnet-verbinding hebben gemeenten ook nodig voor identificatie-dienst SesamID van KPN Lokale Overheid. Die stelt gemeenten in staat veilig gebruik te maken het SVB-webportal Mijn PGB, de landelijke voorziening GBA-V en het Gemeentelijk Gegevensknooppunt van het Inlichtingenbureau. Met behulp van KPN Lokale Overheid geven gemeenten zo invulling aan hun verantwoordelijkheid voor het persoonsgebonden budget (PGB) in het sociaal domein.

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

 

Afbeelding 

KPN Lokale Overheid

Röntgenlaan 75 2719 DX Zoetermeer

Postbus 19535, 2500 CM Den Haag

070 – 343 69 00

kpnlokaleoverheid.nl

info.lokaleoverheid@kpn.com

 

Meer nieuws

Whitepapers

Afbeelding

 

‘Alleen door kennis uit te wisselen, komen we samen verder,’ stelt José Brenninkmeijer in deze eerste uitgave van Minds, het nieuwe magazine van KPN Consulting. ‘Met mooie voorbeelden brengen we de nieuwe wereld tot leven. Laat je verrassen door slimme tools en gadgets en inspireren door bijzondere samenwerkingen.’

 

Bekijk het online magazine hier 

Is de BIG al ingeburgerd in uw informatiebeveiliging?

Afbeelding

Afbeelding

Aansluiting op digikoppeling-Generieke Berichten Platform

Lokale overheden veranderen

Afbeelding

Bloggers