of 59045 LinkedIn

Mobiele netwerk KPN scoort erg goed

Het mobiele netwerk van KPN scoort zeer goed in diverse tests
Reageer

Uit meerdere onderzoeken naar de kwaliteit van het mobiele netwerk kwam KPN als een van de beste providers uit de bus.

Vorige week werd de Omnitele benchmark gepubliceerd. Daaruit kwam KPN heel goed uit met een meting op gebruikerservaring. In de nieuwe P3 meting scoort KPN ook op alle punten, dekking, capaciteit en snelheid eveneens bijzonder goed. In deze test waar met name wordt gefocust op de grotere steden scoort T-Mobile ook heel goed.

 

Momentopname

Deze P3 test ‘zoomt’ met name in op de grotere steden en bevestigt dat het netwerk van KPN bij een van de besten in de wereld hoort. ‘Daar zijn wij natuurlijk trots op. Maar wij focussen met ons netwerk op goede prestaties in héél Nederland, dus ook buiten de steden. En dat zie je in deze test van P3 helaas niet terug’, zegt Jacob Groote, directeur Mobiele Netwerken. ‘Bovendien is het een momentopname van de netwerken op een bepaalde route in een bepaald deel van Nederland.’

Vorige week kwamen we ook goed voor de dag bij een benchmark van Omnitele. Het Finse bedrijf onderzocht in februari onder meer hoe lang het duurt om een telefoongesprek tot stand te laten komen, de kwaliteit van dat telefoongesprek, de snelheid van de internetverbinding en de downloadsnelheid van een YouTube filmpje en ook de 4G-dekking. Het verschil in die test tussen KPN en T-Mobile was zo klein dat er niet direct een winnaar kan worden aangewezen. Er zit echter wel een gat tussen de nummers drie, Vodafone, en vier, Tele2.

 

Het belangrijkst zijn tevreden klanten

Het mobiele netwerk van KPN heeft inmiddels een bereik van meer dan 99 procent van de Nederlandse bevolking en het Nederlandse grondgebied en heeft daarmee de beste dekkingsgraad in Nederland.

Jacob Groote is weliswaar tevreden met de uitslagen, maar benadrukt dat ‘tevreden klanten de belangrijkste graadmeter’ voor succes zijn. ‘Onze klanten zijn over het algemeen zeer tevreden. Dat blijkt uit recente onafhankelijke klanttevredenheidsonderzoeken in Telecompaper en de Consumentenbond en uit onze Net Promoter Score (NPS) die de hoogste is in vergelijking met andere operators.’

Dat wil zeggen dat klanten steeds meer KPN als provider aanprijzen. Daardoor kiezen steeds meer consumenten bewust voor KPN vanwege het goede netwerk, en blijven steeds meer klanten trouw aan KPN vanwege de goede gebruikservaring. Dit alles is ook terug te zien in de jaarcijfers van KPN over 2015, afgelopen jaar verwelkomden we bijna 300.000 nieuwe mobiele abonnees.

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

 

Afbeelding 

KPN Lokale Overheid

Röntgenlaan 75 2719 DX Zoetermeer

Postbus 19535, 2500 CM Den Haag

070 – 343 69 00

kpnlokaleoverheid.nl

info.lokaleoverheid@kpn.com

 

Meer nieuws

Whitepapers

Afbeelding

 

‘Alleen door kennis uit te wisselen, komen we samen verder,’ stelt José Brenninkmeijer in deze eerste uitgave van Minds, het nieuwe magazine van KPN Consulting. ‘Met mooie voorbeelden brengen we de nieuwe wereld tot leven. Laat je verrassen door slimme tools en gadgets en inspireren door bijzondere samenwerkingen.’

 

Bekijk het online magazine hier 

Is de BIG al ingeburgerd in uw informatiebeveiliging?

Afbeelding

Afbeelding

Aansluiting op digikoppeling-Generieke Berichten Platform

Lokale overheden veranderen

Afbeelding

Bloggers