of 59054 LinkedIn

Heeft u de uitwijk voor uw IT omgeving goed geregeld in geval van calamiteiten?

Reageer

KPN Lokale Overheid krijgt regelmatig het verzoek om mee te denken over mogelijke uitwijkscenario’s die de continuïteit van uw dienstverlening kunnen waarborgen. Hiervoor zijn verschillende mogelijkheden beschikbaar zoals;  redundantie in de infrastructuur, uitwijk datacenters en portofonie oplossingen. Onderstaand artikel beschrijft de voorziening die er voor zorgt dat bij onverhoopte uitval van uw telefonievoorziening een noodscenario beschikbaar is.

Wat betekent het voor u als uw organisatie niet bereikbaar is? Telefonische bereikbaarheid is een belangrijk kanaal voor lokale overheden. KPN Lokale Overheid krijgt regelmatig het verzoek om mee te denken over de beschikbaarheid van telefonie. Hiervoor zijn verschillende mogelijkheden. KPN Lokale Overheid heeft een eenvoudig pakket samengesteld dat er voor zorgt dat bij onverhoopte uitval van uw telefonievoorziening een noodscenario beschikbaar is.

 

De oplossing kan op diverse manieren worden ingezet, maar bestaat in dit pakket uit een Cloud telefonie systeem met aanverwante calamiteiten dienstverlening op ISDN30. Desgewenst kunt u functionaliteit of capaciteit verwijderen en aanpassen of toevoegen. Daarvoor kan een separaat voorstel worden uitgewerkt.

 

Hoe is het initiële pakket samengesteld:

  • Een analoge netlijn met daarop een DSL internetverbinding;
  • Een nummerblok van 10 nummers (085);
  • Een drietal vaste telefoons met licenties en stroomadapter;
  • Een tekstmelder om de beller vooraf te informeren;
  • Een tool om bereikbaarheid instellingen te wijzigen;
  • De KPN ISDN Zakelijke Doorschakeldienst.

 

Optioneel kan het pakket o.a. worden uitgebreid met:

  • Callcenterfunctionaliteit indien rapportage wenselijk is;
  • Mobiel integratie met een app (voor opname smartphones in de uitwijkoplossing);
  • Meer gelijktijdige toestellen/gesprekken.

 

Hoe werkt het?

Als uw telefooncentrale onverhoopt uitvalt, dient u bij uw provider de nummers door te schakelen naar het nummerblok van de noodoplossing. KPN biedt hiervoor de ISDN Zakelijke Doorschakeldienst. Omdat het nummer wordt doorgeschakeld blijft het nummer voor de beller gelijk. Het hoofdnummer van de gemeente wordt vervolgens gerouteerd naar het nummer van de noodoplossing. Via internet worden de gesprekken vervolgens afgeleverd op de door u vooraf bepaalde locatie. Daar staan 3 telefoons die zijn aangesloten op het Cloud telefonie platform. Doorgeschakelde gesprekken worden daar vervolgens afgeleverd.

 

Wat kost het?

Bedrag  per maand voor het initiële pakket

EUR       89,95

Bedrag per maand KPN Zakelijke Doorschakeldienst

EUR       35,00

Bedrag eenmalig  voor het initiële pakket (activiteiten + 3 telefoons)

EUR     995,00

Bedrag eenmalig KPN voor Zakelijke Doorschakeldienst

EUR     995,00

Totaal eenmalig

EUR  1.990,00

Totaal maandelijks

EUR      124,95

 

Meer informatie?

Er zijn meerdere scenario’s mogelijk voor meerdere toepassingen (datacenters, portofonie enzovoort). Neem contact op met uw accountmanager via 070 – 343 69 00 optie 2 of via info.lokaleoverheid@kpn.com.

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

 

Afbeelding 

KPN Lokale Overheid

Röntgenlaan 75 2719 DX Zoetermeer

Postbus 19535, 2500 CM Den Haag

070 – 343 69 00

kpnlokaleoverheid.nl

info.lokaleoverheid@kpn.com

 

Meer nieuws

Whitepapers

Afbeelding

 

‘Alleen door kennis uit te wisselen, komen we samen verder,’ stelt José Brenninkmeijer in deze eerste uitgave van Minds, het nieuwe magazine van KPN Consulting. ‘Met mooie voorbeelden brengen we de nieuwe wereld tot leven. Laat je verrassen door slimme tools en gadgets en inspireren door bijzondere samenwerkingen.’

 

Bekijk het online magazine hier 

Is de BIG al ingeburgerd in uw informatiebeveiliging?

Afbeelding

Afbeelding

Aansluiting op digikoppeling-Generieke Berichten Platform

Lokale overheden veranderen

Afbeelding

Bloggers