of 59045 LinkedIn

Brabantse Delta kiest voor ondersteuning met behoudt van regie

Reageer

Waterschap Brabantse Delta zorgt voor veilige dijken, zuivert rioolwater en beschermt de natuur. Om die taken succesvol uit te voeren is een goede bereikbaarheid van medewerkers – ook in het buitengebied – essentieel. “Bovendien worden we graag optimaal ondersteund bij ons ICT-beheer. Daarom kiezen we voor Private Hosted Lync en Vast Mobiel in 1 van KPN”, vertelt Arend van der Meer van Brabantse Delta.

Waar nu nog een eigen telefooncentrale hangt en een grote server staat, is straks een lege plek te vinden. Met Private Hosted Lync stapt Brabantse Delta namelijk over op de cloud. Beheer op afstand door KPN en een grote mate van flexibiliteit via het Self Service Portal.

 

.Volledig ondersteund

“Het wezenlijke verschil is dat we straks enkel de regie voeren”, vertelt Facility-manager van der Meer. “Voorheen deden we alles zelf: eigen ICT-beheer en eigen dienstverlening naar medewerkers. Straks worden we daarin volledig ondersteund. ICT-beheer is binnen een organisatie vaak maar bij een enkeling belegd. Door het beheer uit te besteden vergroot je de zekerheid op probleemloze dienstverlening. Dat maakt de keuze voor KPN aantrekkelijk.”

 

.Slimme integratie

Een aflopend contract was voor het waterschap de reden om de ICT-voorzieningen opnieuw aan te besteden. Van der Meer: “We hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om al onze wensen goed in kaart te brengen. Zo liepen we met tal van verschillende mobieltjes en abonnementen rond, moesten we zelf het beheer organiseren en was onze installatie niet toegerust op slimme koppelingen.” Die koppelingen met bijvoorbeeld Outlook zijn er straks wel. Met Lync kunnen medewerkers eenvoudig aangeven of ze er zijn, waar ze zijn en hoe ze het best te bereiken zijn. Agendabeheer, chatten, video, telefonie: alles is naar wens te integreren.

 

.Compleet pakket, één factuur

Ook de telefonie zal vereenvoudigen. Met Vast Mobiel in 1 is er één factuur voor alle toestellen en gesprekken. Het Self Service Portal maakt op- of afschalen eenvoudig. “Een nieuwe simkaart activeren, thuiswerken via hetzelfde nummer en inzicht verkrijgen in ons verbruik; we kunnen het binnenkort allemaal zelf”, aldus van der Meer. “De huidige contracten met diverse abonnementen en diensten kunnen dan in één keer de deur uit.”

 

.Hoge verwachtingen

Begin 2015 hoopt Brabantse Delta helemaal te zijn overgestapt. “Private Hosted Lync is een nieuwe dienst waar we veel vertrouwen in hebben”, besluit van der Meer. “KPN scoorde goed op onze aanbesteding: ze voldoen aan alle eisen en veel van onze wensen. De verwachtingen zijn hoog gespannen.”

 

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

 

Afbeelding 

KPN Lokale Overheid

Röntgenlaan 75 2719 DX Zoetermeer

Postbus 19535, 2500 CM Den Haag

070 – 343 69 00

kpnlokaleoverheid.nl

info.lokaleoverheid@kpn.com

 

Meer nieuws

Whitepapers

Afbeelding

 

‘Alleen door kennis uit te wisselen, komen we samen verder,’ stelt José Brenninkmeijer in deze eerste uitgave van Minds, het nieuwe magazine van KPN Consulting. ‘Met mooie voorbeelden brengen we de nieuwe wereld tot leven. Laat je verrassen door slimme tools en gadgets en inspireren door bijzondere samenwerkingen.’

 

Bekijk het online magazine hier 

Is de BIG al ingeburgerd in uw informatiebeveiliging?

Afbeelding

Afbeelding

Aansluiting op digikoppeling-Generieke Berichten Platform

Lokale overheden veranderen

Afbeelding

Bloggers