of 59250 LinkedIn

Bereikbare samenwerking uit de cloud

‘Wij werken al jaren samen’ Op de vraag waar dat dan uit bestaat; ‘Wij maken gebruik van de belastingapplicatie van de buurgemeente’.

Samenwerking of op termijn mogelijk fuseren zijn geen nieuwe onderwerpen voor gemeenten. Naast alle politieke afwegingen, de effectiviteit of ander soortige belangen, is ook één van de doelen, een nog betere dienstverlening naar burgers en bedrijven.

In de tussentijd zijn alle gemeenten druk in de weer met het verbeteren van hun bereikbaarheid en dienstverlening door het inrichten van een Klant Contact Centrum (KCC). Vaak gaat dat KCC samen met de vervanging van de bestaande telefooncentrale.

 

Samen bereikbaar?

Steeds vaker zien we gemeenten samen optrekken of praten over samenwerking voor telefonie. Bij de één is de vervanging van de telefooncentrale actueel en bij de buurgemeente binnen een afzienbare termijn. Opties die dan op tafel komen; we kopen samen een nieuwe telefooncentrale; de één huurt capaciteit bij de ander, of we kopen beide een nieuwe oplossing en koppelen die aan elkaar tot 1 telefooncentrale. Uiteraard speelt daarbij op de achtergrond: hoe gaan we om met beheer? Wie is contractant? Aandachtspunt is dan wel om twee systemen van dezelfde fabrikant te gebruiken. Bij verschillende aanbestedingen kan de uitkomst anders uitpakken.

 

Helemaal klaar?

Als al het bovenstaande is gedaan, kan de bereikbaarheid, samenwerking en dienstverlening een stap maken. Uiteindelijke kunnen medewerkers op meerdere gezamenlijke locaties bereikbaar zijn onder hetzelfde nummer, handig bij andere samenwerkingsinitiatieven. Ook kunnen KCC-medewerkers en/of telefonistes elkaar opvangen of kan zelfs efficiënter omgegaan worden met elkaars beschikbare capaciteit en kwaliteiten.

 

Het kan nog beter!
Kan het nog beter? Ja! Overweeg serieus een communicatieoplossing uit de Cloud. Een dergelijke oplossing kenmerkt zich door het ‘Overal-karakter’, medewerkers kunnen werkelijk overal werken en bereikbaar zijn, onafhankelijk welk netwerk voorhanden is. De oplossing is gebaseerd op Internet technologie, leunt op wereld standaarden en is uitermate flexibel door het ‘betalen naar gebruik’ principe. In- of uitstappen, groeien of krimpen, samenvoegen of gedeeld of gezamenlijk beheer (via een bijvoorbeeld een iPad). Cloud telefonie biedt deze kansen en versterkt werkelijk een betere bereikbare, samenwerking en dienstverlening. Hierbij behoudt naar wens, iedere gemeente zijn eigen identiteit en herkenbaarheid, terwijl wel optimaal gebruik wordt gemaakt van elkaars kennis en kwaliteiten, plaats onafhankelijk. Zo kunnen bijvoorbeeld KCC-medewerkers even bijspringen bij de buurgemeente, terwijl ze gewoon thuis zitten.

 

Hoe ver bent u met een bereikbare samenwerking?

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

 

Afbeelding 

KPN Lokale Overheid

Röntgenlaan 75 2719 DX Zoetermeer

Postbus 19535, 2500 CM Den Haag

070 – 343 69 00

kpnlokaleoverheid.nl

info.lokaleoverheid@kpn.com

 

Meer nieuws

Overvolle vuilcontainers

Whitepapers

Afbeelding

 

‘Alleen door kennis uit te wisselen, komen we samen verder,’ stelt José Brenninkmeijer in deze eerste uitgave van Minds, het nieuwe magazine van KPN Consulting. ‘Met mooie voorbeelden brengen we de nieuwe wereld tot leven. Laat je verrassen door slimme tools en gadgets en inspireren door bijzondere samenwerkingen.’

 

Bekijk het online magazine hier 

Is de BIG al ingeburgerd in uw informatiebeveiliging?

Afbeelding

Afbeelding

Aansluiting op digikoppeling-Generieke Berichten Platform

Lokale overheden veranderen

Afbeelding

Bloggers