of 58940 LinkedIn

Het creëren van waarde met big data

Met behulp van dit boek kunnen bedrijven de kracht van big data analytics aanwenden om waarde voor hun bedrijf te creëren
Reageer

CGI lanceert het boek ‘Data to Diamonds’: het creëren van waarde met big data.

Nieuw boek combineert klantinzichten van CGI en beschrijft de transformatie van ruwe data naar producten, diensten en inzichten.

CGI kondigt nieuwe release aan van het boek ‘Data to Diamonds’. Met behulp van dit boek kunnen bedrijven de kracht van big data analytics aanwenden om waarde voor hun bedrijf te creëren. Het is een actueel onderwerp in een tijd waarin wereldwijd het volume van opgeslagen data ieder jaar verdubbelt. ‘Data to Diamonds’ is gebaseerd op de professionele ervaring van 5000 big data analytics consultants van CGI wereldwijd en 965 persoonlijke interviews met klanten in het kader van CGI’s jaarlijkse ‘Voice of Our Clients’ programma. Het boek is geschikt voor bedrijven en overheidsorganisaties die op zoek zijn naar sterkere klantrelaties, betere bedrijfsprocessen en nieuwe bronnen van inkomsten.

“Wij horen van klanten en zien in ons werk dat organisaties klantgerichte, digitale organisaties willen worden”, aldus Henk van Haaster, Thought Leader Big data analytics. “In digitale transformatietrajecten evolueert de rol van data, van ruw materiaal naar een bron van waardevolle producten, diensten, informatie en inzichten.”

In deze tweede editie van ‘Data to Diamonds’ combineert CGI inzichten vanuit de laatste digitale transformatietrends met de analyse van duizenden klantinterviews. Zo kunnen spelers in de data en analytics industrie de juiste prioriteiten stellen. Aansprekende voorbeelden zijn het integreren van datasilo’s om nieuwe bedrijfsinzichten te genereren, het koppelen van informatie aan de ontwikkelingscyclus van producten en diensten, het gebruik van sensordata om organisaties beter te kunnen aansturen en veranderen en het gebruik van klantgegevens om de digitale klantervaring te verbeteren.

“De acties van klanten en burgers zeggen meer dan woorden”, aldus Van Haaster. “Door het snelle tempo van technologische innovatie hebben klanten vandaag de dag veel hogere verwachtingen. Vragen moeten direct worden beantwoord voor onmiddellijke voldoening. ‘Real time’ is heilig, en mensen verwachten bij hun interacties via alle kanalen dat alles naadloos op elkaar aansluit. Of het nu gaat om commerciële- of overheidsorganisaties waar zij producten of diensten van afnemen. Voor grote organisaties is het tegemoetkomen aan deze verwachtingen complex, omdat data vanuit verschillende bedrijfsonderdelen en oude, bestaande systemen aan elkaar verbonden moeten worden. Daarom laten we in ‘Data to Diamonds’ praktische case studies zien die zich al hebben bewezen.”

 

De inzichten van ‘Data to Diamonds’ kunnen vrijwel overal op worden toegepast: van voorspellend onderhoud van liften en het vaststellen van tarieven voor autoverzekeringen, tot het creëren van de beste beleving voor bezoekers van een themapark en het analyseren van patronen in verkeerspieken. ‘Data to Diamonds’ legt de methodologie van CGI gedetailleerd uit en laat zien hoe CGI’s consultants wereldwijd organisaties bijstaan om waarde uit data en datagebruik te halen. Het boek geeft voorbeelden uit diverse sectoren, waaronder financiële dienstverlening, gezondheidszorg, industrie, retail, distributie, overheid, energie- en nutsbedrijven, en communicatie en media.

“Als het verkrijgen van inzichten uit data analyses goed is voor interne doeleinden, dan is het nog beter wanneer inzichten veilig worden gedeeld over het ecosysteem met klanten, partners en andere belangrijke stakeholders”, aldus Van Haaster.

 

Vraag hier het boek aan of lees hier de samenvatting

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Contactgegevens

AfbeeldingCGI Nederland

George Hintzenweg 89

3068 AX Rotterdam

088-564 00 00

www.cginederland.nl

Meer nieuws

 Afbeelding

Whitepapers

Onze expertise

Creating a safer society!

Onze visie: een toekomst met betrokken burgers, actieve lokale communities, effectievere handhaving van de regels en ferme en snelle reddingsoperaties.

  

Afbeelding

IBOR: de openbare ruimte wordt duurzaam

Met de Integraal Beheer Openbare Ruimte (IBOR)-oplossing laten verschillende soorten objecten in de publieke ruimte zich op afstand beheren.

 Afbeelding

Bloggers