of 59045 LinkedIn

Lokale overheden tevredener over dienstverlening

Reageer

De tevredenheid van lokale overheden over de dienstverlening van Centric is de afgelopen twee jaar gegroeid. Dat blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek van de GV Centric, waaraan ook dit jaar weer veel klanten hebben meegewerkt.

Samen met klanten en gebruikers werkt Centric voortdurend aan de verbetering van haar dienstverlening. Onderdeel daarvan is het klanttevredenheidsonderzoek dat iedere twee jaar wordt uitgevoerd in opdracht van de Gebruikersvereniging Centric.

 

296 applicatiebeheerders en 51 I&A-coördinatoren hebben deze keer hun mening gegeven over Centric. Sinds het vorige onderzoek in 2013 is de algemene tevredenheid van de applicatiebeheerders en I&A-coördinatoren gestegen, met 5 % respectievelijk 11%. De deelnemers beoordelen de organisatie overall met een cijfer 7,1.

 

Klanten tevreden over kennis en kunde Centric-medewerkers

Net als in 2013 zijn de meeste I&A-coördinatoren tevreden over de deskundigheid en betrokkenheid (86%) en de klantgerichtheid en flexibiliteit (84%) van de accountmanagers.

De ondervraagde applicatiebeheerders beoordelen de supportmedewerkers van Centric op deze punten even positief: 88% en 86%. De kennis en kunde van Centric-medewerkers was in het vorige onderzoek al een sterk punt en die score is de afgelopen tijd verder verbeterd.

 

Customer Portal waardevol

De beheerders zijn eveneens te spreken over de Customer Portal, de vernieuwde ondersteuningssite voor gebruikers. Die biedt klanten een overzicht van hun producten en een centrale plek voor het indienen van meldingen en eenvoudig downloaden van software.

Voor 2016 staat een uitgebreid usabilityonderzoek rond de Customer Portal gepland. De uitkomsten daarvan worden gebruikt om informatie makkelijker vindbaar te maken en de gebruiksvriendelijkheid verder te verbeteren.

 

Communicatie en koppelen met derden

De communicatie vanuit Centric laat volgens de respondenten verbetering zien. Klanten die meerdere oplossingen gebruiken geven aan het belangrijk te vinden dat Centric naar buiten treedt als één organisatie en hebben daarvoor een aantal waardevolle suggesties aangedragen. Daarnaast is de tevredenheid van de ondervraagden ook op dit punt toegenomen sinds de vorige enquête.

 

In veel organisaties zijn koppelingen tussen verschillende applicaties belangrijk voor de bedrijfsvoering. Dit jaar heeft Centric alle koppelvlakken en -specificaties online beschikbaar gesteld via het productbeleid. Vrij toegankelijke koppelgegevens verkleinen de kans op interpretatieverschillen en geven duidelijkheid over de mogelijkheden voor koppeling met derden.

 

Dit belangrijke onderwerp blijft ook de komende tijd onze aandacht houden. Met het bestuur van de GV Centric zijn afspraken gemaakt over de concrete invulling van alle aanbevelingen.

 

Contact

Silvia Thape, Communicatieadviseur
 +31 6 10 93 57 21 / silvia.thape@centric.eu

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

 

 

Antwerpseweg 8, 2803 PB Gouda 

0182 - 34 57 01 

info.pss@centric.eu

www.centric.eu/overheid

Meer nieuws

Het Omgevingsdashboard

Zaakgericht werken, klantgericht werken

Whitepapers

Bloggers