of 59232 LinkedIn

Kees-Jan de Graaf

Kees-Jan de Graaf is werkzaam bij Centric als consultant Parkeren.

  • Hoe Schiedam zéker weet dat de digitale parkeervergunning werkt

    Reageer

    Als Consultant Parkeren was ik onlangs in Schiedam om de gemeente te helpen bij de livegang van de digitale parkeervergunning. Ik verwachtte dat ik die klus zou gaan klaren samen met een aantal ambtenaren: een webformulier online zetten en ervoor zorgen dat onze applicatie kan communiceren met de voorkant, zo zag ik het voor me.

  • Geef de openbare ruimte terug aan de burger

    Reageer

    Begin april woonde ik een sessie bij van Naomi Felder (Bureau Feld) en Ed van Savooyen (Spark) op het PARKEER24 Jaarcongres. Tijdens de discussie na afloop ging het onder andere over manieren om het aantal geparkeerde auto’s terug te dringen en daarmee de leefbaarheid te vergroten. Ik stelde toen voor de tarieven voor parkeervergunningen drastisch te verhogen. Wil je je auto 24 uur per dag voor de deur hebben staan, dan moet je daar ook fors voor betalen. Misschien wel een paar duizend euro per jaar. Voor een vergunning die bijvoorbeeld alleen geldt tussen ’s avonds 6 uur en ’s ochtends 7 uur betaal je dan substantieel minder.

  • Parkeren op de politieke agenda!

    2 reacties

    Parkeren op de politieke agenda, gaat dat niet wat ver? Dat is wellicht uw eerste gedachte bij het lezen van bovenstaande titel. Toch draagt het slim organiseren van parkeren en parkeerbewegingen bij aan een duurzame, leefbare, bereikbare en aantrekkelijke samenleving en dan is de link met de politieke agenda al snel gelegd.

  • Digitalisering van parkeren: een weg bezaaid met voetangels en klemmen

    Reageer

    Na lang wikken en wegen gaat gemeente X ‘digitaal’ met parkeren. De beleidsafdeling zorgt voor een nieuwe verordening. Men overlegt en komt tot een fraai resultaat. Nu het op papier staat moet het ook precies zo werken. Wanneer? Zodra de verordening van kracht wordt natuurlijk. Tegelijkertijd gaat ook gemeente Y digitaal. De beleidsstaf heeft een deadline voor invoering in gedachten en communiceert die naar de organisatie. Binnen de organisatie zijn met maar één afdeling afspraken gemaakt over het ‘live’ gaan. Wat als er meer afdelingen bij betrokken zijn? Die richten zich dan maar naar die ene afdeling.

  • De klant van mijn klant

    Reageer

    Onlangs had ik een feestje ergens in een stad. Het was in een gebied waar het ook ’s avonds nog betaald parkeren is. Gelukkig kon ik net als andere gasten gebruikmaken van de bezoekersregeling van de gastvrouw. Dus daar stonden we in de kou. Eerst een kenteken invoeren op de parkeerautomaat en dan van een smoezelig papiertje een gebruikersnaam en wachtwoord lezen voor de bezoekerskorting. Dat ging niet bij iedereen even soepel. Het leidde tot een lange rij, irritatie en discussie. Kon dat niet wat gebruiksvriendelijker?

 

 

Antwerpseweg 8, 2803 PB Gouda 

0182 - 34 57 01 

info.pss@centric.eu

www.centric.eu/overheid

Bloggers

Whitepapers