of 59108 LinkedIn

Kees-Jan de Graaf

Kees-Jan de Graaf is werkzaam bij Centric als consultant Parkeren.

  • Digitalisering van parkeren: een weg bezaaid met voetangels en klemmen

    Reageer

    Na lang wikken en wegen gaat gemeente X ‘digitaal’ met parkeren. De beleidsafdeling zorgt voor een nieuwe verordening. Men overlegt en komt tot een fraai resultaat. Nu het op papier staat moet het ook precies zo werken. Wanneer? Zodra de verordening van kracht wordt natuurlijk. Tegelijkertijd gaat ook gemeente Y digitaal. De beleidsstaf heeft een deadline voor invoering in gedachten en communiceert die naar de organisatie. Binnen de organisatie zijn met maar één afdeling afspraken gemaakt over het ‘live’ gaan. Wat als er meer afdelingen bij betrokken zijn? Die richten zich dan maar naar die ene afdeling.

  • De klant van mijn klant

    Reageer

    Onlangs had ik een feestje ergens in een stad. Het was in een gebied waar het ook ’s avonds nog betaald parkeren is. Gelukkig kon ik net als andere gasten gebruikmaken van de bezoekersregeling van de gastvrouw. Dus daar stonden we in de kou. Eerst een kenteken invoeren op de parkeerautomaat en dan van een smoezelig papiertje een gebruikersnaam en wachtwoord lezen voor de bezoekerskorting. Dat ging niet bij iedereen even soepel. Het leidde tot een lange rij, irritatie en discussie. Kon dat niet wat gebruiksvriendelijker?

 

 

Antwerpseweg 8, 2803 PB Gouda 

0182 - 34 57 01 

info.pss@centric.eu

www.centric.eu/overheid

Het Omgevingsdashboard

Zaakgericht werken, klantgericht werken

Whitepapers