of 59054 LinkedIn

Doe-het-zelven voor burgers

Reageer
Hoe lokale overheden hun dienstverlening verbeteren door klanten zichzelf te laten bedienen, daarover leest u in het magazine Centric Overheid van november met als thema: selfservice.

Wie heeft er tijd om te wachten tot-ie geholpen wordt? We regelen onze zaakjes het liefst meteen, ook die met de overheid. De oplossing ligt waar je die niet direct verwacht: in onszelf. Selfservice biedt uitkomst. Voor burgers, maar ook voor bijvoorbeeld de gemeente: de klant is snel geholpen, de gemeente krijgt het minder druk.

AfbeeldingOnline zelfbediening brengt de toekomst van digitale dienstverlening weer een stukje dichterbij. Hoe? U leest er alles over in de nieuwe Centric Overheid.

 

Uitbesteed, goed besteed

Wie selfservice aanbiedt, besteedt in feite een deel van de werkzaamheden uit. En uitbesteden kan behalve bij publieksdiensten op nog tal van andere terreinen, zoals vergunningen of belastingen. Als anderen zijn gespecialiseerd in zaken die niet jouw kerntaak zijn, waarom daarvan niet geprofiteerd? Past gemeenten misschien zelfs een exclusieve regierol? Piet van Mourik van stichting De regisserende Gemeente heeft er wel een mening over.

 

Verder neemt Yvonne van Stiphout ons mee in de ambities van haar Vereniging Directeuren Publieksdiensten (VDP) op weg naar volwassen digitale publieksdienstverlening. Dat en meer in de novemberuitgave van het magazine Centric Overheid!

 

Magazine ontvangen?

Lees nu de online versie van het magazine. Wilt u de papieren Centric-magazines ontvangen? Abonneer u kosteloos via centric.eu/magazines.

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

 

 

Antwerpseweg 8, 2803 PB Gouda 

0182 - 34 57 01 

info.pss@centric.eu

www.centric.eu/overheid

Meer nieuws

Het Omgevingsdashboard

Zaakgericht werken, klantgericht werken

Whitepapers

Bloggers