of 59250 LinkedIn

Robijn Niemöller

De Processpecialisten, voor slimme procesverbeteringen www.processpecialisten.nl

  • Gezocht: irritante collega

    Reageer

    Ik kom bijna nooit ergens waar géén traject loopt om de klanttevredenheid te verhogen. Voor teams die direct bijdragen aan de dienstverlening wordt het met klantenpanels, klantreizen en persona’s steeds makkelijker om zich in de klant te verplaatsen. Maar voor teams die nooit een klant in levenden lijve zien, blijft de klant een verre vreemdeling. Hoe brengen we hen in contact met de buitenwereld? 

  • Probleemeigenaarschap

    Reageer

    Ik dacht eerst nog dat het een vergissing was. Eigenaarschap? Een lelijk woord en overbodig ook: met ‘eigenaar’ en ‘eigendom’ zou je een eind moeten komen. Maar eigenaarschap is inmiddels een begrip. Hoe komen we eraan en vooral: hoe komen we eraf?

  • Voor snelle beslissers

    Reageer

    Geen organisatie die zegt: wij leggen verantwoordelijkheden zo hoog mogelijk. Ondertussen blijft trage besluitvorming een grote ergernis. Voor burgers en bewoners, maar zeker ook voor werknemers. Meer aan medewerkers overlaten zorgt voor snellere beslissingen. Dat vraagt wel de nodige basishygiëne en actieve aansporing.

  • Opruimen voor participatie

    Reageer

    Schoonmaken beschouw ik bepaald niet als kerntaak. Ik overweeg dan ook met enige regelmaat om een schoonmaker in te schakelen. Waarom het er niet van komt: zo’n schoonmaker kan natuurlijk pas goed aan de slag in een opgeruimd huis. Om het werk met een gerust hart aan een ander te kunnen overlaten, zal ik vooral eerst zelf moeten opruimen.