of 59054 LinkedIn

Burger vindt eerder weg naar buurtbemiddeling

Bij 90 procent van de klachten kon een bemiddelingstraject worden ingezet. Van de zaken werd net als in voorgaande jaren meer dan twee derde (68 procent) van de zaken opgelost.
1 reactie

Burgers weten in geval van burenoverlast steeds beter zelf de weg te vinden naar buurtbemiddeling. Afgelopen jaar kreeg de organisatie 12.000 meldingen binnen, een stijging van circa 10 procent ten opzichte van een jaar eerder. Van de meldingen kwam 45 procent direct van burgers zelf, de andere meldingen kwamen van derden, blijkt uit cijfers van Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV).

Normaal gesprek

Bij 90 procent van de klachten kon een bemiddelingstraject worden ingezet. Van de zaken werd net als in voorgaande jaren meer dan twee derde (68 procent) van de zaken opgelost. Conflicten waarbij zo vroeg mogelijk wordt bemiddeld, hebben de grootste kans om te worden opgelost. Dan kunnen buren vaak nog een normaal gesprek met elkaar voeren.Het aantal gemeenten waar buurtbemiddeling plaatsheeft is sinds 2007 gestaag gestegen van 77 naar 216 gemeenten in 2014. (ANP)

Verstuur dit artikel naar Google+

Gerelateerde artikelen

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Reactie op dit bericht

Door Jacob (ambtenaar) op
Buurtbemiddeling moet eerst praten met respect als basis.
Wat je nu veel ziet is dat er te snel de ggz en de agressieve toeleidingsteams worden ingezet.
Dit is nergens voor nodig.
Eerst luisteren en praten en niet oordelen wat toch snel het geval is.
Ook hier is extra inspectie nodig vind ik.