of 59045 LinkedIn

Support aan gemeenten bij uitvoering Bbz-regeling

Support aan gemeenten bij uitvoering Bbz-regeling. Van voorbereiding tot haalbaarheidsonderzoek en begeleiding.
Reageer

Van voorbereiding tot haalbaarheidsonderzoek en begeleiding

Veel gemeenten besteden de uitvoering van de Bbz-regeling uit. De voorbereiding, toetsing of begeleiding wordt dan gedaan door een onafhankelijk bureau. Reden? Meer expertise, extra handen voor de uitvoering én het behoud van een onafhankelijke positie richting aanvragers. KplusV doet dit bijvoorbeeld voor de Dienst Werk en Inkomen van de gemeente Amsterdam en Utrecht. We richten ons met onze dienstverlening op drie fasen:

 

1. Voorbereidingsperiode Bbz-begeleiding
We begeleiden ondernemers bij het schrijven van een ondernemingsplan. Daarnaast coachen en trainen we hen in het ontwikkelen van kennis en ondernemersvaardigheden. Denk daarbij aan: onderhandelen, kostprijscalculatie, bedrijfsformule pitchen en – vooral – plannen omzetten in acties. Dit voert KplusV onder andere uit voor de gemeente Utrecht.

 

2. Haalbaarheidsonderzoek of levensvatbaarheidstoets
In deze fase toetsen we of een bedrijfsidee levensvatbaar is. We kijken daarbij naar de ondernemer: kan hij het? En heeft hij de juiste vaardigheden? Maar we beoordelen ook de markt en de financiële prognoses: is er behoefte aan het product of de dienst? Is de omzetverwachting realistisch? Zijn de investeringen goed ingeschat? En – heel belangrijk – kan de ondernemer het krediet op termijn terugbetalen? Overigens geldt dit niet alleen voor startende, maar ook voor gevestigde ondernemers die de Bbz-regeling aanspreken.

 

KplusV doet deze onderzoeken al jaren voor bijvoorbeeld de gemeente Amsterdam. Wij zijn daarbij zeer betrokken bij zowel de ondernemer als de consulent van de gemeente, maar schromen niet een eerlijk of soms hard oordeel te vellen. Altijd met respect voor de klant.

 

3. Managementbegeleiding na de start
Sommige gemeenten bieden de ondernemer een begeleidingstraject aan van zes maanden na de start van de onderneming. KplusV neemt deze taak voor zijn rekening namens de gemeente Amsterdam en ondersteunt startende en gevestigde ondernemers. De juiste coaching en advisering helpen ondernemers om zaken sneller en beter op de rit te krijgen. Dit vergroot uiteraard ook hun kans van slagen. We helpen bijvoorbeeld bij het opzetten van een gedegen administratie, sturen op klantenwerving en financiële resultaten, en meten de vaardigheden van de ondernemer. Veel ondernemers stellen deze begeleiding op prijs en geven aan dat we in staat zijn ‘met liefde te confronteren’.

 

Neem contact op
Wilt u weten wat we voor úw gemeente kunnen betekenen? Of wilt u contact met een van onze adviseurs? Bel of mail dan eens met Els Ebels of Ine Oerlemans. Zij vertellen u graag meer.

Bekijk meer van onze projecten in het ondersteunen van lokaal ondernemerschap:

Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Contactgegevens

AfbeeldingKplusV

Westervoortsedijk 73,

6827 AV Arnhem

Postbus 60055,

6800 JB Arnhem

026-355 13 55

info@kplusv.nl

                      

Science Park 402, 1098 XH Amsterdam

Postbus 74744, 1070 BS Amsterdam

020-669 90 66 

info@kplusv.nl

 

www.kplusv.nl

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Afbeelding

 

Wil je op basis van je persoonlijke voorkeur onze nieuwste artikelen maandelijks in je mailbox ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief

Whitepapers