of 59054 LinkedIn

Sijthoff Media Groep verrijkt portfolio met AutomatiseringGids

Sijthoff Media Groep (SMG) neemt AutomatiseringGids over van BIM Media, een dochteronderneming van Sdu Uitgevers, en ziet de IT-vaktitel als een belangrijke toevoeging aan de bestaande uitgeverijen Adfo Groep en Binnenlands Bestuur.

Volgens CEO Willem Sijthoff is de AutomatiseringGids een mooie toevoeging aan het portfolio, aangezien de IT-sector een steeds belangrijkere rol speelt in het bedrijfsleven. Bovendien is er sprake van een steeds verdere versmelting tussen marketing en IT.
 

Sijthoff: “Werden de beslissingen op het gebied van IT in het verleden door een CTO of CFO genomen, nu heeft de Chief Marketing Officer daar een steeds grotere stem in. Vandaar dat de titel goed aansluit bij onze Adfo groep. Ook zien we veel samenwerkingsmogelijkheden met onze andere B-2-B-uitgave Binnenlands Bestuur: de overheid is en blijft de belangrijkste opdrachtgever van de IT-sector”.
 

AutomatiseringGids bestaat sinds 1967 is de leidende IT-vaktitel in Nederland. Het merk bestrijkt een magazine, website, app, nieuwsbrieven, een vacatureplatform (AGbanen.nl) en een whitepaperplatform (AGKennisbank.nl). Daarnaast organiseert de titel netwerkevenementen, roundtables en IT-masterclasses.
 

Hoofdredacteur Arjan Kors van AutomatiseringGids, zegt blij te zijn met de overname. Kors: “Uit de gesprekken die we gevoerd hebben in de aanloop naar de verkoop, kwam Sijthoff Media Groep op mij over als een groep enthousiaste en gedreven ondernemers met veel uitgeefervaring. Ik zie dat als lezer terug aan bijvoorbeeld Adformatie en Binnenlands Bestuur. Die titels hebben duidelijk weer een slinger in de goede richting gekregen sinds de overname door SMG”.
 

Over de uitdagingen voor AutomatiseringGids zegt Kors: “Wij moeten, nog meer dan we nu al doen, content digitaal en mobiel gaan aanbieden. Automatiseringgids is marktleider in zijn segment, met een prachtige lange historie en een goede merkuitstraling. Die positie kunnen we de komende jaren verder uitbouwen”.
 

Sijthof Media Groep heeft 4 uitgeverijen in haar portfolio, die allen markteider zijn in hun specifieke segment. In de B-2-C is dat de jongeren uitgeverij Young & Connected (‘Kidsweek’ en ‘7Days’). In het B-2-B-segment is dat naast de Automatiseringsgids de Adfo Groep: marktleider op het gebied van marketing- en communicatieuitgaven (‘Adformatie’, ‘Tijjdschrift voor Marketing’, ‘Communicatie’  en ‘Creatie’) en Binnennlands Bestuur: marktleider op het gebied van informatie over de decentrale overheid. De uitgeverij heeft in totaal 105 medewerkers en wordt medio 2016 gevestigd in De Diamantbeurs te Amsterdam.