of 59250 LinkedIn

Nieuw: HBO Consulent Sociaal Wijkteam

Nieuw: HBO Consulent Sociaal Wijkteam. Werkt u al als hulpverlener of administratief medewerker in een wijkteam en wilt u zich breder ontwikkelen?
Reageer

Voor burgers die een hulpvraag hebben waarbij meerdere disciplines betrokken zijn, is er niets zo vervelend als wanneer zij hun verhaal steeds opnieuw moeten vertellen. Sinds de decentralisatie binnen het sociaal domein hanteren gelukkig steeds meer gemeenten en wijkteams een integrale aanpak. Hierdoor is er nog maar 1 intakegesprek nodig. Dit gesprek wordt gevoerd door de consulent sociaal wijkteam. Werkt u al als hulpverlener of administratief medewerker in een wijkteam en wilt u zich verder breed ontwikkelen als consulent sociaal wijkteam? Dan is onze nieuwe opleiding HBO Consulent Sociaal Wijkteam mogelijk interessant voor u.

Wat doet een consulent sociaal wijkteam?

Als consulent van het sociaal wijkteam bent u de spin in het web. U ontvangt, filtert en verdeelt de eerste aanvragen die bij het wijkteam binnenkomen. Ook coördineert en bewaakt u de start van de aanvragen binnen uw team. Om deze generalistische functie goed te kunnen vervullen, is het belangrijk dat u beschikt over de juiste communicatieve en sociale vaardigheden. U bepaalt immers samen met de klant wat hij nodig heeft en zorgt voor de overdracht naar uw gespecialiseerde collega of ketenpartner.


HBO Consulent Sociaal Wijkteam: handvatten voor in de praktijk

Om u te ontwikkelen tot een professionele consulent sociaal wijkteam, heeft u specifieke kennis en vaardigheden nodig. In onze nieuwe opleiding HBO Consulent Sociaal Wijkteam leert u wat het betekent om te denken en handelen vanuit vraag- en resultaatgericht werken en hoe u signalen oppakt die van invloed zijn op de maatschappelijke participatie, zelfredzaamheid en zelfstandigheid van cliënten. Daarnaast weet u na afloop van deze opleiding hoe u de voorzieningen kunt inzetten en hoe u binnen de juridische randvoorwaarden opereert. Ook heeft u kennis van en inzicht in crisissituaties en -management en kunt u crisisinterventies toepassen.

Kortom: na het volgen van deze opleiding kunt u uw cliënten op een professionele manier te woord staan en doorverwijzen naar de juiste hulpverlener. Uw cliënten ervaren dat zij niet langer van het kastje naar de muur worden gestuurd, maar dat er echt naar hen wordt geluisterd.
Verstuur dit artikel naar Google+

Reageer op dit artikel
















Even geduld a.u.b.

Afbeelding

Marathon 7, 1213 PD Hilversum
Postbus 447, 1200 AK Hilversum
Telefoonnummer 035 – 760 48 50
E-mail:

info@bestuursacademie.nl
www.bestuursacademie.nl

 

Meer nieuws

In één dag weer helemaal op de hoogte

Op de hoogte blijven van alle relevante wijzigingen en ontwikkelingen in uw vakgebied? Kom naar een van de actualiteitendagen. In één dag bent u weer helemaal bij en weet u wat die ontwikkelingen betekenen voor uw dagelijkse praktijk. 

Persoonlijk studieadvies

Wilt u weten welke opleiding of training het best bij u past? Vraag dan een persoonlijk studieadvies aan. We nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Een andere rol voor de overheid

Verwijten aan het adres van burgers dat zij zich niet betrokken voelen bij de publieke zaak of hun verantwoordelijkheid niet nemen, zijn misplaatst. De vitale samenleving, waarin mensen zich volop inzetten, bestaat al. Dat schrijft de Raad voor het openbaar bestuur (Rob) in zijn advies ‘Loslaten in vertrouwen. Naar een nieuwe verhouding tussen overheid, markt en samenleving.’ In de nieuwe situatie maakt de overheid een bewuste keuze welke rol zij wil spelen bij initiatieven die in de samenleving ontstaan.

 

Wij helpen overheidsorganisaties om te gaan met de veranderende rol van de overheid.

Bloggers

Maatwerk

De Bestuursacademie Nederland organiseert opleidingen en trainingen op maat. Op basis van uw wensen en de leerdoelen in uw organisatie stellen we scherpe opleidings- en trainingsprogramma’s samen. We voeren deze trajecten uit waar en wanneer u dat wenst.

 

Laat uw opleidings- of trainingswensen bij ons achter en we nemen snel contact met u op om de mogelijkheden te bespreken.

Whitepapers

  • Veel overheidsorganisaties hebben de afgelopen jaren hun missie en visie geformuleerd. Hierin...

    Beïnvloeden

    Veel overheidsorganisaties hebben de afgelopen jaren hun missie en visie geformuleerd. Hierin...
  • ONDERHANDELEN 
 ' You can’t always get what you want. But if you try, sometimes you...

    Onderhandelen

    ONDERHANDELEN ' You can’t always get what you want. But if you try, sometimes you...
  • VOOR OF TEGEN ZWARTE PIET? 
 In oktober – met de komst van de eerste pepernoten –...

    Argumenteren

    VOOR OF TEGEN ZWARTE PIET? In oktober – met de komst van de eerste pepernoten –...